Endodonția la microscop sau obturația de canal –avantaje

Endodonția la microscop sau obturația de canal –avantaje

Endodontia la microscop sau obturația de canal este una din cele mai comune proceduri stomatologice ce reușește să salveze dinții sau măselele care au inclusiv nervul afectat. Acest tratament stomatologic realizat de Artimplant îmbină tehnologia și performanța aparaturii tehnice de ultimă generație cu experiența de peste 11 ani a unei echipe de medici stomatologi. Centrul dentar de implantologie și estetică dentară urmărește stilul de viață sănătos, cât și îmbunătățirile care se pot aduce pacienților indiferent de vârstă.

Sănătatea dentară trebuie pusă în practică și respectată începând de la o vârstă fragedă, inclusiv în perioada în care copiii au dinții în schimbare.

endodontia la microscop

Care sunt factorii care afectează sănătatea dentară

O dantură sănătoasă implică în primul rând o igienă orală completă, dar și o alimentație variată care să susțină dentina și smalțul dinților. Anumite obiceiuri din rutina noastră cum ar fi fumatul, alcoolul, cafeaua, consumul de zahăr duc la pătarea dinților și la apariția cariilor. De asemenea, carența de D3 și de calciu, elementare pentru sistemul osos, duce la o sensibilitate mărită atât a gingiilor cât și a dinților. Un alt factor este moștenirea genetică și avansarea in vârstă.

Odată cu trecerea timpului, corpul nu mai secretă complexul de minerale și vitamine de care avem nevoie, necesare unei funcționari optime. Chiar și tulburările de somn, stresul sau o alimentație deficitară, pot duce la sfărâmarea dinților prin bruxism.

endodontia la microscop

Când este necesară endodonția la microscop

Dinții sensibili pot transmite anumite semnale privitoare la problemele stomatologice care necesită tratament. Durerea de măsele, cariile sau durerile de cap sunt doar câteva dintre semnalele că pacientul are nevoie de o endodonție la microscop. În urma acestei proceduri, dentistul reușește să salveze dintele cu rădăcini bolnave în 50-60% din cazuri. În urma unei radiografii sau a unui consult specializat, medicul dentist poate hotărî dacă este necesară sau nu obturația de canal.

Dintele poate avea până la 3 rădăcini, cu canale radiculare de mărimea unui fie de par care conține pulpă. Endodontia la microscop este de un real ajutor în detectarea problemelor pe nerv, chiar și în fază incipientă. Mai exact, pacientul trebuie să fie atent la primele semne care arată că nervul ar fi afectat, cum ar fi chiar și sensibilitatea la rece/cald sau dulce.

endodontia la microscop

Cum este realizată obturația de canal sau endodonția la microscop

Odată ce s-a hotărât că obturația de canal este un prim pas înspre tratarea măselei, medicul stomatolog va începe acest proces cu anestezia locală pentru a reduce durerea. În coroana dintelui se introduce un ac subțire și flexibil din nichel și titan cu ajutorul unui motor endodontic fără fir. Cu ajutorul unei oglinzi se realizează eliminarea rădăcinii cu probleme, dezinfectarea și tratarea canalelor sănătoase. Această procedură duce la refacerea osului alveolar și la păstrarea dintelui sau a măselei tratate.

endodontia la microscop

Ce avantaje oferă endodonția la microscop

-obturația de canal este folosită în cazul cariilor avansate, când se pune o coroană dentară și când este necesar un implant dentar.

-procedura este foarte precisă și este indicată chiar și în cazul problemelor de neidentificat cum ar fi durerile de cap nespecifice.

-intervenția se face strict la locul afectat și nu e o procedură complicată pentru pacienți

-recuperarea se face rapid, fiind recomandat un repaos de masticație pe zona afectată în funcție de perioada recomandată de medicul stomatolog.

Dacă vrei o programare pentru endodontia la microscop, contactează-ne la 0731 321 111