Endodonţie la microscop – Tratamentul de canal fără durere şi riscuri

Endodonţie la microscop – Tratamentul de canal fără durere şi riscuri

Dintele prezintă singura structură care nu se poate vindeca de la sine. Mai mult decât atât, atunci când dinţii au diferite afecţiuni, sănătatea ta generală este afectată. De aceea, atunci când apar probleme dentare ai nevoie de tratamente speciale prin care sănătatea ta să îţi fie redată. Iar datorită tehnologiei, proceduri precum cea de endodonţie la microscop (numită şi tratament de canal) sunt realizate cu cea mai mare precizie. Află din acest articol ce presupune acest tratament, când ai nevoie de el, care sunt paşii procedurii şi ce beneficii şi avantaje îţi aduce.

Cuprins
1. Ce este endodonţia la microscop
2. Când ai nevoie de endodonţie la microscop
3. Paşii realizării procedurii de endodonţie la microscop
4. Beneficii endodonţie la microscop
5. Avantaje endodonţie la microscop în Bucureşti, la Art Implant
6. Sfaturile medicilor noştri

endodonţie la microscop

1. Ce este endodonţia la microscop

Tehnologia din ultimii ani a evoluat atât de mult, încât şi-a pus o mare amprentă şi asupra stomatologiei. Tratamentele care înainte puteau fi dureroase şi necesitau mai mult timp pentru realizarea lor de către medicii stomatologi, acum s-au schimbat extrem de mult. Iar aceste lucruri transformă vizita la cabinetul stomatologic într-o experienţă mult mai plăcută. Tehnologia le oferă medicilor posibilitatea de a realiza procedurile cu o precizie exactă, în timp ce tu nu simţi DELOC durere şi rezervi mai puţin timp din agenda ta încărcată.

Una dintre aceste proceduri realizate cu mai multă uşurinţă, în prezent, este endodonţia la microscop, numită şi „tratament de canal” sau, mai pe înţelesul tuturor, „scoaterea nervului”. Ce implică aceasta? Implică tratarea dintelui pe interior, atunci când apar infecţii la nivelul pulpei dentare şi la nivelul nervilor. Dinții pot avea una, până la trei rădăcini, iar fiecare rădăcină are trei canale radiculare. Acestea sunt la fel de subţiri precum un fir de păr şi conţin pulpa dentară. De aceea, un tratament endodontic implică multă minuţiozitate, microscopul asigurând astfel succesul procedurii.

Endodonţia la microscop salvează de la extracţie dintele afectat, chiar dacă acesta prezintă probleme grave. În plus, măreşte considerabil durata de viaţă a dintelui. Iar cu ajutorul microscopului dentar medicul tău stomatolog va putea vedea mult mai clar problemele dinţilor, oferindu-ţi un tratament de excepţie.

2. Când ai nevoie de endodonţie la microscop

Iată care sunt situaţiile în care îţi poţi da seama că ai nevoie de endodonţia la microscop:

• Observi mici fracturi pe suprafaţa dinţilor tăi;
  • Atunci când consumi băuturi şi alimente reci sau calde te confrunţi cu o sensibilitate dentară;
  • Experimentezi diferite tipuri de dureri apărute în mod spontan;
  • În zona dinţilor problematici apare o umflătură la nivelul gingiei;
  • Observi că dinţii încep să se decoloreze;
  • Simţi o presiune atunci când muşti sau mesteci alimentele.

endodontie la microscop bucuresti

3. Paşii realizării procedurii de endodonţie la microscop

Pasul 1: Consultaţia este extrem de importantă. În acest prim-pas medicul tău stomatolog va stabili care sunt problemele tale şi va realiza un plan de tratament.
Pasul 2: Pentru ca durerea să nu existe, este aplicat un anestezic în zona unde urmează să se realizeze interveţia.
Pasul 3: Pentru realizarea accesului către canal este făcută o tăietură.
Pasul 4: Cu ajutorul microscopului dentar canalul va fi curăţat cu mare precizie.
Pasul 5: Aplicarea unei noi coroane dentare.
Pasul 6: Dintele cu probleme este izolat de restul cu ajutorul unei digi. Rolul digii este acela de a împiedica posibila contaminare a dinţilor cu salivă sau sânge.
Pasul 7: Nervul afectat este îndepărtat.
Pasul 8: După ce canalul este curăţat, urmează umplerea acestuia cu un material biocompatibil.
Pasul 9: Este realizat un examen radiologic pentru a verifica succesul procedurii.

radacina dentara endodontie la microscop

4. Beneficii endodonţie la microscop

O procedură de endodonţie clasică implică realizarea acesteia cu ochiul liber de către medicul stomatolog. Această tehnică are, de obicei, o rată de reuşită cuprinsă între 50-60%. Realizată însă cu ajutorul microscopului, rata de reuşită creşte semnificativ, ajungând la 90%! Datorită microscopului sunt eliminate astfel o mulţime de riscuri.

Cum ajută microscopul? Ei bine, acesta nu doar măreşte, ci şi luminează zona care va fi tratată, medicul stomatolog având o precizie perfectă. Astfel, tu te bucuri de un tratament personalizat, calitativ, care aduce rezultate spectaculoase, iar acestea  pot dura chiar şi pentru tot restul vieţii.
Microscopul permite medicului să vadă în profunzimea dintelui, oferindu-ţi un diagnostic precis, care nu poate fi dat doar pe baza radiografiei.
Un alt beneficiu al procedurii de endodonţie la microscop este că dintele va fi salvat, iar în acelaşi timp muşcătura şi masticaţia îţi vor fi îmbunătăţite considerabil, datorită preciziei pe care o implică procedura.
aparatura endodontie
Infecţiile dentare şi cariile profunte vor fi vindecate, însă nu trebuie să te temi că integritatea dintelui natural va fi afectată. Datorită realizării acestei proceduri cu ajutorul microscopului, medicul stomatolog se va asigura că dintele tău va avea cât mai puţin de suferit. Toate acestea în timp ce canalele vor fi tratate corect, iar tu nu vei simţi deloc durere.
Endodonţia realizată la microscop aduce şi un control mai mare în ceea ce priveşte vindecarea şi reapariţia infecţiilor dentare. Dacă procedura este realizată cu ochiul liber de către medic, există posibilitatea ca un canal să nu fie curătat complet. Acest lucru poate declanşa o noua infecţie, în scurt timp.
Beneficiile tale nu se opresc aici, deoarece endodonţia la microscop implică un timp mai scurt de tratare, deci şi o investiţie mai mică. Aşa cum am menţionat mai sus, în cazul în care tratamentul de canal este realizat fără microscop, problemele pot reapărea. Asta înseamnă alt timp pierdut şi alţi bani investiţi. Endodonţia la microscop te scapă de aceste griji.
endodontie la microscop

Beneficii endodonţie la microscop pe scurt:

• Primeşti un diagnostic precis;
  • Precizie perfectă cu o rată de reuşită cuprinsă între 50-60%;
  • Tratament nedureros;
  • Sunt eliminate o mulţime de posibile riscuri (ex.: este prevenită reapariţia infecţiilor);
  • Investiţie mai mică şi rezultate de lungă durată, comparativ cu un tratament de canal clasic;
  • Dintele este tratat în profunzime, păstrându-i-se integritatea;
  • Muşcătura şi masticaţia îmbunătăţite considerabil;
  • Implică un timp mai scurt de tratare.

microscop endodontie dentara

5. Avantaje endodonţie la microscop în Bucureşti, la Art Implant

La Art Implant nu ne dăm în lături de la nimic şi tratăm chiar şi cele mai grave probleme dentare. Pacienţii care ne trec pragul ştiu întotdeauna că tratamentele vor fi nedureroase şi vor pleca acasă cu un zâmbet perfect!

Iată care sunt avantajele tale, dacă alegi un tratament de endodonție la microscop la Art Implant

• Identificăm probleme dentare greu de reperat şi oferim cele mai bune soluţii şi tratamente;
  • Intervenim precis în locul afectat, iar tratamentul este realizat 100% fără durere;
  • Medicii noştri sunt pe cât de profesionişti, pe atât de prietenoşi şi se vor asigura că ai o stare de confort;
  • Procedurile noastre de endodonţie la microscop se sfârşesc întotdeauna cu succes.

6. Sfaturile medicilor noştri

• După procedură respectă timpul de repaos recomandat de către medicul tău şi nu mesteca cu dintele care a fost tratat. În caz contrar, acesta se poate fractura;
  • După tratamentul de endodonție la microscop ai grijă de igiena ta orală. Spală-te pe dinți după fiecare masă (apoi clăteşte-te cu apă de gură) şi folosește ața dentară o dată pe zi.
  • În cazul în care experimentezi durere, comunică-i acest lucru medicului tău stomatolog.

Profită de tot ceea ce cabinetul nostru îţi pune la îndemână prin tehnologia modernă. La Art Implant beneficiezi de tratamente personalizate, fără durere şi realizate cu cea mai mare precizie de către o echipă de medici cu o experiență individuală de peste 15 ani în domeniu. Programează-te pentru o consultație și salvează-ți dinţii cu ajutorul procedurii de endodonție la microscop.

Citeşte şi:

Plasmolifting dentar – Ce este şi când ai nevoie de o astfel de procedură

5 motive pentru care ai nevoie de coroane dentare

Diferentele dintre coroane ceramice si fatete dentare