Plasmolifting dentar – Ce este şi când ai nevoie de o astfel de procedură

plasmolifting dentar

Plasmolifting dentar – Ce este şi când ai nevoie de o astfel de procedură

Când vine vorba de sănătatea danturii tale, nu există loc pentru compromisuri! Noi, cei de la Art Implant, ne lăsăm ghidaţi de pasiunile pentru știință și modernism tehnologic şi îţi aducem metode stomatologice inovatoare şi proceduri personalizate pentru problemele tale, totul FĂRĂ durere. Obiceiurile zilnice precum fumatul, consumul de alimente sau băuturi dulci sau chiar şi înaintarea în vârstă îşi pot pune amprenta asupra gingiilor tale. Iar prin realizarea unor proceduri invazive, acestea pot avea din nou de suferit. De aceea, avem grijă ca tu să ai parte de o refacere mai rapidă prin metoda de plasmolifting dentar. Parcurge acest articol alături de noi pentru afla totul despre această procedură.

Cuprins
1. Cum a apărut procedura de plasmolifting dentar
2. Ce implică metoda de plasmolifting dentar
3. Beneficii plasmolifting dentar
4. Paşii pentru realizarea procedurii de plasmolifting dentar
5. Când ai nevoie de plasmolifting dentar
6. Când nu este indicată procedura de plasmolifting dentar
7. Sfaturile medicilor noştri

1. Cum a apărut procedura de plasmolifting dentar

Plasmolifting-ul este invenţia doctorilor ruşi Renat R. Ahemerov și Roman F. Zarudii. Aceştia au folosit PRP techonology (PRP = Platelet Rich Plasma) şi au descoperit lucruri uimitoare. Procesul de regenerare a țesuturilor realizat prin această tehnică este 100% inofensiv pentru corp, acesta fiind axat pe folosirea de resurse proprii ale organismului. Descoperirea a fost una imensă pentru lumea medicinei şi a fost apreciată de medici din întreaga lume, deoarece implică o metodă netoxică şi non-invazivă, în acelaşi timp. Succesul acestei tehnici a fost demonstrat ştiinţific şi în ceea ce priveşte prevenţia mai multor boli.

2. Ce implică metoda de plasmolifting dentar

În primul rând, trebuie să ştii că această procedură implică folosirea sângelui tău. Plasmolifting-ul mai este numit şi „terapia vampir” şi implică injectarea plasmei trombocitare în ţesuturi. Acestă denumire este dată deoarece reprezintă la bază o terapie de reîntinerire. Această procedură este folosită nu doar în stomatologie, dar şi în cosmetologie, traumatologie, ortopedie, tricologie, ginecologie, urologie şi alte ramuri ale medicinei.

În stomatologie, plasmolifting-ul implică injectarea unui complex de multivitamine și plasmă tromobocitară în țesuturile moi. Această acţiune are ca scop grăbirea procesului de regenerare, fie că gingiile au fost afectate de obiceiurile cotidiene cu efect negativ, precum fumatul, fie atunci când gingia trece prin intervenții chirugicale (spre exemplu, implanturile dentare) sau prin procesul de eliminare a unei măsele sau alte proceduri invazive. Principalul avantaj al acestei tehnici este că procesul de regenerare este grăbit, însă fără să existe vreun efect secundar.

implant

Plasmoliftng-ul este utilizat în stomatologie în cazul parodontitei marginale cronice generalizate, a gingivitei, a parodontitei localizate, a bolii alveolelor după extracție, a periimplantitei și în prevenirea bolii parodontale. Procedura are la bauă o metodă brevetată, prin care se realizează prelucrarea sângelui pacientului cu un singur set de tuburi de vid biotehnologice și o procedură specială de centrifugare.

Ca rezultat, se obține o formă injectabilă de plasmă bogată în trombocite, care este introdusă ca produs final în țesuturile parodontale. Scopul său nu este doar tratamentul proceselor inflamatorii parodontale, ci și declanșarea proceselor naturale pentru a restabili culoarea, forma și structura țesuturilor gingivale și prevenirea pierderii consistenței osoase.

3. Avantajele Plasmolifting-ului dentar

Plasmolifting-ul dentar aduce o mulţime de beneficii şi avantaje. Aşa cum am stabilit, implică injectarea de plasmă trombocitară în ţesuturi. Acest proces favorizează formarea capilarelor, normalizează hidrodinamica, respirația țesuturilor, schimbul de substanțe, datorită factorilor de creștere pe care îi conține. În același timp, are loc procesul de vindecare a țesutului osos și formarea colagenului și a matricei osoase. Imunitatea locală este activată.

Un avantaj de necombătut al plasmolifting-ului este acela că reprezintă o procedură inofensivă. Substanța injectată este una naturală, recoltată de la persoana căreia i se face tratamentul. Prin urmare, nu este toxic, nu va fi resprins de corp, nu va produce reacții alergice și nu implică posibilitatea de infecție. Are un efect mult mai bun decât medicamentul antibacterian și antiinflamator utilizat în stomatologia modernă, care au o eficiență scăzută, reducând doar inflamația și îmbunătățind temporar hemodinamica. Astfel, procesul de auto-vindecare în zonele și țesuturile problematice va fi stimulat, fără a implica posibile probleme.

Beneficii Plasmolifting dentar pe scurt:

• Opreşte sângerarea giingiilor;
  • Ajută la prevenirea bolilor parodontale;
  • Reduce mobilitatea dentară, reprezentând o metodă de prevenţie a căderii dinţilor;
  • Te scapă de durerile dentare;
  • Elimină halitoza (mirosul neplăcut al gurii);
  • Recâștigarea culorii normale și a formei anatomice iniţiale a gingiilor;
  • Accelerează vindecărea gingiilor, in locurile unde au fost extraşi dinţi;
  • Oprirea progresiei bolii parodontale;
  • Reduce riscul de respingere a implanturilor;
  • Favorizează prinderea şi succesul unui implant;
  • Previne apariția bolilor și a microbilor, susținând și sistemul imunitar;
  • Procedura se efectuează sub anestezie locală şi nu vei simţi deloc durere;
  • Procedura se realizează rapid, iar rezultatele sunt vizibile după câteva zile;
  • Tratament cu efecte de lungă durată.

4. Paşii pentru realizarea procedurii

Pasul 1: Medicul îţi va recolta aproximativ 15 ml de sânge
Pasul 2: Sângele recoltat va fi procesat la viteză mare, într-o centrifugă, pentru ca plasma să fie separată de alte elemente.
Pasul 3: Dezinfectarea locului unde va fi injectată plasma obţinută. În acest pas poate fi realizată şi o anestezie injectabilă, în funcţie de alegerea ta.
Pasul 4: Concentratul obţinut va fi injectat în gingie cu ajutorul unei seringi cu ac subţire.

5. Când ai nevoie de plasmolifting dentar

Ai nevoie de plasmolifting dentar atunci când prezinţi afecțiuni ale gingiei, precum gingivita, alveolita sau parodontoza. Procedura este indicată şi înaintea realizării de implanturi dentare, sau dacă ai suferit extracții sau intervenții chirurgicale la nivelul gingiei și maxilarului. De asemenea, plasmoliftingul se realizează şi în cazul în care prezinţi boli la nivelul parodonțiului (țesutul ce susține dinții), care îţi afectează atât forma, cât și structura dinților. De aceea, procedura este perfectă chiar şi pentru a evita folosirea unui aparat ortodontic, în unele cazuri. Poţi apela la „terapia vampir” şi atunci când ai probleme de regenerare osoasă sau probleme de refacere tisulară.

6. Când nu este indicată procedura de plasmolifting dentar

În acest tip de procedură este foarte importantă starea de generală a pacientului. Deoarece este folosit practic materialul propriu al fiecărei persoane, nu poţi realiza plasmolifting dentar dacă au următoarele afecţiuni:

• Prezinţi o starea de imunodeficiență (HIV);
  • Ai o coagulare sanguină slabă;
  • Suferi de hepatită;
  • Prezinţi diferite tipuri de boli infecțioase;
  • Suferi de tulburări metabolice;
  • Suferi de diabet zaharat;
  • Suferi de tulburări psihice;
  • Suferi de cancer;
  • Prezinţi tulburări endocrine și autoimune;
  • Esti alergic la heparină și anticoagulante;
  • Suferi de boli cronice grave.

7. Sfaturile medicilor noştri

• Ai grijă de sănătatea ta orală şi evită, pe cât posibil, fumatul şi alimentele sau băuturile dulci care pot avea efect negativ asupra dinţilor şi gingiilor tale.
  • Ţine minte să ai o igienă orală optimă, zilnic. Acest lucru implică să îţi periezi dinţii de două ori pe zi şi să foloseşti aţa dentară o dată pe zi.
  • Nu ignora afecţiunile dentare, deoarece acestea nu vor trece de la sine. Problemele pot deveni mult mai grave mai târziu. Este mult mai uşor să previi eventualele afecţiuni.
  • Realizează un control stomatologic de rutină o dată la câteva luni şi urmează sfaturile medicului tău stomatolog.
  • Discută pe larg situaţia ta cu medicul stomaitolog pentru a ştii că poţi apela în siguranţă la plasmolifting-ul dentar.

Pentru a avea o sănătate orală optimă, este necesar să faci controale dentare regulate. În cazul în care suferi de o boală a gingiilor, nu ezita să le tratezi corespunzător, deoarece problema nu va trece de la sine. Boala parodontală poate duce la probleme grave, care în timp vor duce la pierderea dinților. Tratarea la timp a gingiei și a bolilor dentare te va scăpa de o mulţime de neplăceri, cum ar fi durerea sau pierderea încrederii de sine, dacă zâmbetul tău va fi incomplet, în urma pierderii dinţilor. Sănătatea dentară începe de la rădăcină, iar gingiile sănătoase garantează un zâmbet frumos și sănătos. Iar procedura de plasmolifting dentar este un ajutor pentru recuperarea rapidă şi sigură.